Leta i den här bloggen

måndag 17 maj 2010

Mycket samtidigt..

Hej på er! Hoppas ni haft en trevlig helg. Vi hade en kanonfin fredag med sol och värme. Lördagen började grå och regnig men när våra gäster kom och vi satte oss vid grillen så klarnade det plötsligt upp och det blev en helt fantastisk kväll. Vi satt ute och njöt tills det började skymma. När gästerna åkt hem så tog min man och jag fram cyklarna och tog oss en tur. Underbart att höra sorlet från grannar som satt ute på sina terasser och flera var ute och promenerade. Flera sådana kvällar tack!
Annars då, jo jag önskar man kunde dela på sig ibland. Jag har flera saker på gång samtidig. Sågade bokstäver ligger på tork och ska iväg upp till norr, några välkomst-skyltar ska målas, halvfärdiga tavlor väntar på mig i mitt målarrum, figursågade alster bl a ett träd ska slipas och målas, siffror ska sågas, en pusseltavla ska iväg med posten till kära Stockholm (bodde där innan jag flyttade till götet och saknar det ibland)...Sen har jag huvudet fullt av idéer som jag vill skapa..skriver även ner det i min lilla inspirationsbok för det blir ett enda misch masch i huvudet annars:) Återkommer med fler bilder.
Sköt om er!

(SÅLD)Acryl på Canvas 60x60 cm

5 kommentarer:

Tiol sa...

Nu har du gjort det IGEN, en kalasfin tavla. Otroligt snygg,med vackra ord, och underbara färger. DU är HELT fantastisk!

Massor av värmande kramar //Tina

Malin - Ebbas änglar sa...

Kan inte annat än instämma med föregående kommentar.....
VILKA VACKRA tavlor Kattis.....

Tänk vad vackert det är med ord.

Kram på dig vännen =)
/Malin

Kattis sa...

ÅH, MEN TACK, TINA OCH MALIN!
Här är en som älskar ord och att skriva dem med=)
KRAM på er mina vänner

Lotta sa...

Hittade hit efter tips från Tiol, vilka fina saker du gör och denna tavla blev jag förtjust i...skulle passa i sonens rum.

Kattis sa...

Hej Lotta och tack så mycket, roligt att du gillar den. Jag ser att du mailat så jag svarar där ist..