Leta i den här bloggen

fredag 3 januari 2014

2014

 Tack för ett fantastiskt 2013! Jag fortsätter detta året med fokus på målningarna och har inte möjlighet att ta beställningar på figursågat..lampor,väggord, fasadsiffror mm..tyvärr. Får ofta förfrågningar och det känns tråkigt att behöva säga nej..
Inget ont som inte har något gott med sig för minns ni..? Det började med en smärre katastrof med vattenläcka i min verkstad..Eftersom jag vid tillfället var på semester så var det mycket som hann bli så skadat att det var bortom räddning. Luften gick ur mig lite kan man säga, men inte skaparbehovet och jag fick hjälp på traven att välja inriktning. Färg och penslar krävde inte lika mycket utrymme och jag kunde fortsätta stilla mitt behov...
Jag sprang på en "Gallerist" och jag frågade spontant vad som krävdes för att "få" ställa ut. Han fick se lite av mina alster och nappade. Han värderade tavlorna och de sålde..över förväntan!
Vad som driver mig? Jag har ett omättligt behov av att skapa..nästan som att andas...i alla möjliga och omöjliga material. Jag har alltid haft det och förstår, idag som vuxen, att skapa är ett måste för mig för att må bra.. Minns mycket väl känslan som barn när jag grävde så djupt ner i sandlådan så jag kom till leran..Vilket rus :)...Jag tror att de finns de som förstår mig..eller??
Jag önskar er ett riktigt Gott nytt År! 2014 kommer bli minst lika fantastiskt..det känner jag på mig.
Kom gärna förbi och säg hej den 19:e Januari på Nääs Fabriker!
Puss och kram/ Kattis

Inga kommentarer: